She did it!

30 december 2013 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

Zondag 29 december

Opnieuw wakker met de zon. Voor het ontbijt een half uurtje joggen naar het strand. Dan toch maar meteen op pad: zoveel sandflies, dat moet langs de weg beter kunnen. Even later ontbijt op een mooie picknickplaats aan de Haast Rivier. We tijden verder langs de rivier en stoppen voor een grote waterval die via een korte wandeling door een zeer vochtig, zeer kil stukje regenwoud te bereiken is. Het is de moeite waard! Dan door, over de pas, door prachtige kloven en mooie dalen. We stoppen voor de koffie aan Lake Wanaka. Daarna Wanaka zelf. Een mooi stadje met een modern centrum en goede winkels. Lunch met uitzicht op meer en bergen. Na de boodschappen gaan we naar Mount Iron, een stevige klim wandelend, naar bijna 400 meter boven de stad. Genieten van de wandeling en het uitzicht. Verder rijden we. Nog meer naar het Zuiden. Voor de overnachting kiezen we een gratis camperplek aan Lake Dunsten. Daar is een enorme verzameling van tot camper omgebouwde oude autobussen. Naast ons staan drie exemplaren met drie families met een watersport tic. Optimist, catamaran, jetski, kayaks. We wanen ons aan de Kuilart in Friesland. ’s Avonds valt er voor het eerst in dagen weer een echte bui.

Maandag 30 december.

Het is al weer aardig opgeklaard en we ontbijten aan het water, buiten. Net als we afgesproken hebben om te gaan golfen barst een flinke bui los. OK, dan maar niet, we nemen het zoals het komt en we rijden richting Queenstown in de stromende regen. De eerste stop is bij Gibsons Winery. Rondleiding door de kelder en proeven, De Pinot Gris is een  aanrader! Dan door naar de bungee bridge, Kawarau, waar het zo’n beetje is uitgevonden. Helaas is de wachttijd te lang. We boeken voor een sprong in de namiddag vanaf de rotsen bij de stad. Dus kunnen we eerst nog langs Arrowtown, goudzoekersstadje met een historisch centrum. Dan Queeenstown, grote, drukke YOLO-stad. Als we de camper hebben weggezet op de overvolle camping (met extreem kleine plekjes) lopen we naar de gondel, die ons naar Carlijn’s jump brengt. Carola staat klaar met de camera en Frits kijkt toe hoe ze stevig wordt ingesnoerd. En dan….. ‘I did it!’
We vieren het met een drankje met uitzicht op Lake Wakatipu en gaan voldaan weer naar de stad, boodschappen doen en eten op de camping. Daar zien we hoe veel jonge Nieuw Zeelanders een bodempje leggen voor een avondje stappen. Dat belooft wat voor de nacht.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl