Afscheid

12 januari 2014 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Zaterdag 11 januari

De ochtend op de camping ruimen we de camper op, pakken de koffers en dan rijden we door naar het Centrum van Auckland. Ook Carlijn is vanuit Wellington met het vliegtuig al aangekomen. Dat merken we bij het tankstation bij de haven want er komt een Whatsapp dat ze ons, terwijl ze in een barretje koffie zit te drinken langs zag rijden. Tja, toeval in een stad met 1,3 miljoen inwoners. Even later komt ze naar de camper gelopen en maken we ons op voor het laatste weekend.

Het inleveren bij Rob van Bay of Islands Campervans gaat soepel en hij zet ons vervolgens bij het Waldorf Martins hotel af. We kijken de Camper nog even na en dan inchecken voor ons appartement: op de 18e verdieping, echt een room met een view!

Opfrissen en de stad in: Queensstreet, High Street, Sky city, Waterfront we lopen wat af. Lekker bier, wijn, tapas aan het water.

De dag sluiten we af met een film in ons appartement.

Zondag 12 januari

Na een prima nacht in ons kingsize bed (meer dan de 1.30 in de camper) gaan we weer op pad. Eerst naar Newmarket, een leuke wijk met veel hippe winkels. Daarna het Auckland Museum. In een prachtig historisch  pand op de top van een heuvel in een groot park. Jammer dat het Museum tegenvalt. Wel een mooie tentoonstelling over modefotgrafie. Blijk je dan wel weer extra voor te moeten betalen.

Dan door via de wijk Parnell. Veel historische pandjes en leuke winkels. We lunchen tussen de locals in een klein restaurantje. Dan naar de Art Gallery. Top! Mooie veelzijdige kunst. Heel modern maar ook prachtige zalen met Victoriaanse kunst. En, een prachtig modern en klassiek gebouw. Daar blijven we tot sluitingstijd. Dan terug naar het hotel. Even opfrissen en naar het vliegveld.

Nog wat eten met Carlijn en dan....

1. Carlijn:
    12 januari 2014
    Vanaf the domestic terminal .. goede vlucht en bedankt voor deze fantastische vakantie! Zie jullie terug in Nederland! X
  2. Marianne:
    13 januari 2014
    Hi Carola en Frits,

Heel leuk dat ik mee mocht lezen!! En welkom terug!

Hartelijke groeten, Marianne