Kerst in Nieuw Zeeland

25 december 2013 - Kaiteriteri, Nieuw-Zeeland

Zondag 22 december

De ochtend gebruiken we om nog lekker in het zonnetje over de kade te lopen en door de crafts-market te slenteren. Dan komt Carlijn en we lunchen op het gras bij het Te Papa en doen nog een rondje over de markt. Daarna leidt ze ons rond door het museum. Een mooie ervaring: kunst, cultuur en heel mooi eigen afdelingen voor kinderen. Daarna samen eten in de caravan en Carlijn naar huis: pakken voor morgen.

Maandag 23 december

Carlijn laat ons al vroeg weten dat ze gepakt is. We halen haar op. Sarah, haar host moeder brengt haar naar de caravan. Dan via Lower Hut met een leuk museum naar de overkant van de baai, Eastborne, waar we lunchen met pasta in het gras bij het strand. Lekker lummelen. Via Wellington gaan we naar de Ferry, waar we de camper achterlaten in een volgepropt ruim. In de lounge bestellen we bubbeltjes wijn en sushi om het echte vakantiegevoel te completeren.
De overtocht verloopt soepel en tegen 11 uur legt de boot aan in een donker Picton. Een half uur later parkeren we de camper op een kleine camper camping. Moe en voldaan rollen we in bed. Carlijn op een matrasje op de vloer, want we hebben geen tentje opgezet.

Dinsdag 24 december

Rond 8 uur zijn we echt wakker, de meeste campers zijn al vertrokken. Na het ontbijt en lekker douchen gaan ook wij op pad. Via een bochtige en soms zeer smalle weg door de Sounds. Mooie uitzichten, mooie dorpjes, genieten. Dan komen we in Nelson, een gezellig en artistieke stadje. Flaneren, Kathedraal, boodschappen voor de kerst en dan door naar Kaiteriteri. Een volle camping met luidruchtige locals pal aan de baai. Dicht bij het Abel Tasman park. We grillen een lekker mootje zalm voor de kerst, buiten eten. En die luidruchtigheid valt ook mee. Om 2200 uur is het doorstil. Het enige geluid is de PC van Carlijn: ze heeft een aflevering van Overspel (VARA) gedownload….

Woensdag 25 december.

Vroeg op want om 0900 uur gaan we de boot op. Rondvaart langs bezienswaardigheden, rotsen, zeeleeuwen  en baaitjes naar het Abel Tasman Park. Bij Awaroah worden we op het strand afgezet. We lopen naar Peppers, Awaroah lodge waar een uitgebreide kerstlunch hebben. Daarna lekker nog een uurtje op het strand (25 gr) wachten op de boot. Tegen half vijf weer op de camping, top!
We zien de restanten van alle kerstlunches op de camping. Veel grote gezellige familietafels. BBQ en bier.  Kerst in  de zomer is het echt anders.
Voor ons: borrelen, kerstgroeten versturen, eten en plannen maken voor morgen!