Boxing day

26 december 2013 - Carters Beach, Nieuw-Zeeland

Tweede Kerstdag wordt hier minder gevierd dan in Nederland. Het is Boxing day. Wikipedia leert ons: In de landen van het Gemenebest wordt tweede kerstdag Boxing Day genoemd. Traditioneel werd op deze dag de kerstkist (box) geopend. In de kerstkist konden mensen een cadeautje voor de armen stoppen. Tegenwoordig is het de dag van de uitverkoop in de grote steden. Niet voor ons.

Na een doorregende nacht, waartegen Carlijns tentje dus niet bestand bleek, is er 's ochtends al weer een waterig zonnetje. Slaapzak in de wasdroger, ontbijt en dan op pad, naar de Westkust. Opnieuw een mooie route, slingerend langs rivieren door een soms bergachtig landschap. Bij de Buller Gorge stoppen we. Over de grootste hangbrug van Nieuw Zeeland lopen we naar de overkant waar een oud goudzoekersgebied is in een klein tropisch regenwoudje. Daarna door naar Westport, watersportcentrum aan de westkust. We vinden een mooie camping aan het zwarte (!) strand. Heel sinister, het strand van Mordor.

Op de camping weer grillen, onder de plu want want het weer is hier zeer wisselend.